Concours terminé

YoHo frozen yogurt identity development

Yoho avait besoin d'un nouveau design de logo et a lancé un concours sur 99designs.

Un gagnant a été sélectionné de 401 designs proposés par 87 designers freelance.

401
participations
87
designer graphistes
1
gagnant

Voici comment Yoho a commencé son expérience création de logo

Nom de l'entreprise

YoHo

Présentation

YoHo is a brand for a frozen yogurt chain. While frozen yogurt is an established product, a Next Generation of frozen yogurts has invaded the US market since 2005. This relatively young phenomenon is based on some simple facts:

1. The US population is faced with a obesity epidemic (est. 30% obesity rate)

2. Ice-cream is laden with fat and sugar.

3. Older frozen yogurt concepts (TCBY/Golden Spoon) may be fat-free but are laden with sugar. This may contribute to the increase in diabetes we see in the US.

Next Generation frozen yogurts, like YoHo, have a healthy orientation driven by the fact that the core product is fat-free frozen yogurt that is not laden with sugars or artificial sweeteners. This gives the yogurt a tart flavor profile, which when combined with fresh fruit toppings (coconut, strawberries, mangos, blueberries, blackberries, pineapples, etc.) provides a very appealing, relatively guilt-free dessert.

Ultimately, YoHo frozen yogurt has a unique taste and is a nutritious source of probiotic goodness. In comparison, a YoHo consumer typically does not feel like they were indulgent after have our product. Instead, the brand pushes the fact the YoHo is a good source of calcium and probiotics (live and active cultures that have health benefits).

Competitors included Pinkberry, Red Mango, Yogurtland, MoJo, and Cherry on Top.

4 info: john@mediadynamics.us

Parlez-nous de vous et des personnes que vous souhaitez cibler

Females (60-70% of demographic); students; health-conscious consumers.

Exigences

Yoho’s logo and typography should convey a sense of happiness and health. Do NOT focus on or avoid any colors, however we believe the colors should lend to brand that is hip, fun, and distinct.

Based on the competitive analysis avoid any logos that feature a berry (Pinkberry), cherry (Cherry on Top), or mango (Red Mango).

Analysis of competitive brands, also reveals that the typography for Pinkberry, Red Mango, and Yogurtland all feature very thin fonts. We would like to distinguish YoHo from these brands and avoid any similar looking fonts.

One of the concepts being considered for our brand is a pirate-based theme. Keep in mind, however, this is only one concept and your branding efforts do not need to be firmly “anchored” to pirates.

COMPETITIVE ANALYSIS:
Pinkberry – logo is pink swirl w/ green leaf (reflecting both a pink berry and a swirl of yogurt). Green font, elegant/appealing to females.

Red Mango – Logo is ambiguous and hard to distinguish (a red mango with a mango shaped negative cut out. Font is brown and thin, very similar in style to Pinkberry’s but even thinner… This makes the name hard to read on signage (a big disadvantage).

Yogurtland – Brand does not feature an icon element such as PinkBerry or Red Mango. Stylized font is the entire brand. Font is hand-written and too disconnected - makes the logo/brand hard to read.

Pack personnalisé

589 $US

Options payées

  • Mise en avant

Mises en avant gratuites

  • Concours ouvert
  • Concours rapide

Produits livrables

AI
EPS
PDF
PNG
JPG

Nous avons trouvé des concours similaires qui pourraient vous intéresser

299 $US
Texas based clothing boutique. We sell sassy clothing with a lot of southern flare. Target audience is women and youn...
design réalisé par Shantall Rueda design réalisé par Dasha M. design réalisé par Dasha M.
49
entries
18
designer graphistes
399 $AU
Commercial Cleaning...specialising in office cleaning
design réalisé par Zhu2hui design réalisé par Zhu2hui design réalisé par Bluebubble
50
entries
17
designer graphistes
799 $US
The Corner Pocket is the only smoke-free billiards hall and bar in the Florida Panhandle. It is a historic pool hall ...
design réalisé par gcsgcs design réalisé par A R I A L studios™ design réalisé par andjusticeall
65
entries
15
designer graphistes
299 $US
Suvi Naturals is a beauty product / skin care company providing natural skin care products. Our target demographic is...
design réalisé par A creations® design réalisé par 13MartaDP design réalisé par Artwild
330
entries
90
designer graphistes
499 $US
Not Trump supporters...
design réalisé par aeperi design réalisé par aeperi design réalisé par elis nawati
16
entries
5
designer graphistes
299 $US
design réalisé par g roland design réalisé par g roland design réalisé par betiobca
179
entries
41
designer graphistes

Nous avons gardé une place pour votre concours decréation de logo.

C'est parti!
799 $US
We are developing a podcast based on different types of martial arts. We will also be creating a line of clothing app...
design réalisé par ReyvanJaya design réalisé par ReyvanJaya design réalisé par ReyvanJaya
73
entries
15
designer graphistes
888 $US
We are rubber / silicone wedding band company. We make wedding rings for those with an active lifestyle...
design réalisé par heema design réalisé par heema design réalisé par cre8ivedepot
312
entries
84
designer graphistes
799 $US
Nyrasta looks at problems and processes in companies across domains to identify opportunities for innovation & improv...
design réalisé par pyxz design réalisé par pyxz design réalisé par pyxz
430
entries
106
designer graphistes
399 $CA
We give our clients advice to live a happier & healthier life...
design réalisé par double hand design réalisé par morry design réalisé par csoki
52
entries
15
designer graphistes
299 $US
Oilfield related working with oil and gas. Checking H2S, monitor gas levels. Target is oil companies....
design réalisé par signe' design réalisé par Bits Graphix design réalisé par fenix82
42
entries
12
designer graphistes
199 £GB
We are a fireworks display company...
design réalisé par nugra888 design réalisé par borzoid design réalisé par papah jahat
36
entries
12
designer graphistes