Concours terminé

Logo for performing arts related company

Cadenza avait besoin d'un nouveau design de logo et a lancé un concours sur 99designs.

Un gagnant a été sélectionné de 50 designs proposés par 14 designers freelance.

50
participations
14
designer graphistes
1
gagnant

Voici comment Cadenza a commencé son expérience création de logo

Récapitulatif

We are looking for a bright but classy design that stands out. Ideally, we would like it to have some identifiable symbol. Text should be readable but a swirly, whimsical font. The logo should be suitable to appear on a website, in print, and also on merchandise such as t-shirts or cups.

Nom de l'entreprise

Cadenza

Qu'est-ce qui vous inspire et comment imaginez-vous le design de votre entreprise?

- Cadenza will work with performing arts organizations (including Opera Companies, Symphonies/Philharmonics,Ballet and Theater Companies) in their outreach to young peoples between the ages of 18 and 34. By hosting events after performances and using current, popular online social networks, we will create a social aspect to attending performances to revitalize young adult interest in the arts.
- The word “Cadenza”is an Italian term that refers to a section at the end of a concerto (a compositionfor orchestra and one or more solo instrumentalists) where the soloist displaystheir virtuosic skill in a passage unaccompanied by the orchestra. Originally,soloists improvised their cadenzas on the spot, though over time, it becamecustomary for composers to write their own cadenzas, still infused with animprovisatory feel. We have drawn inspiration from this idea of virtuosity andimprovisation, hoping that we can enable all young people to craft their own“cadenzas” when it comes to their experience with the performing arts. Wecelebrate individuality and want to encourage our users to design an artsexperience that most suits their needs and interests. Whether you are aperformer, a creator, a devoted audience member, or someone with little exposureto the arts, our motto is designed to remind you that “its your turn toimprovise!” We want our image to reflect innovation while keeping in mind the improvisitory nature of a cadenza itself. We want to give individuals an opportunity to create their own arts experience that suits them and their interests. The logo can be music-related but does not necessarily have to be. We would like the logo to be flashy and theatrical.
- We want the logo to consist of our title, "Cadenza" and tagline, "It's your turn to improvise!"

Désire

- Title: Cadenza
- Tagline: It's your turn to improvise!
- Flashy, theatrical, bright, eye-catching, needs to stand out, but at the same time sophisticated and not over the top.
- Swirly, whimsical font. But readable!
- Would look good on a website, in print, or on merchandise like t-shirts.
- Needs to appeal to a wide age range (teens through thirties)
- Should by artistic to reflect that we are an arts-related business

Ne veut pas

- Too cluttered
- Blocky letters
- We don't want a gender-specific color scheme.

Pack personnalisé

314 $US

Mises en avant gratuites

  • Concours ouvert
  • Concours rapide

Produits livrables

AI
EPS
PDF
PNG
JPG

Nous avons trouvé des concours similaires qui pourraient vous intéresser

299 $US
We are a family farm that was homesteaded in 1892 and produce popcorn, food grade non gmo white corn, yellow corn, so...
design réalisé par beklitos design réalisé par beklitos design réalisé par beklitos
101
entries
24
designer graphistes
299 $US
We build mobile and web apps for outdoor sports (Backcountry Skiing, Trail Running, Snowboarding, Climbing)...
design réalisé par cynric design réalisé par cynric design réalisé par MauraNuhiu
147
entries
53
designer graphistes
299 $US
We teach high school students high school students about the careers available in the construction industry and try t...
design réalisé par BoostedT design réalisé par BoostedT design réalisé par responsif
37
entries
13
designer graphistes
499 $US
We make fresh salads from local & organic ingredients of the highest quality.
design réalisé par evermore™ design réalisé par evermore™ design réalisé par Susan99
94
entries
31
designer graphistes
279 €
Private Equity investment and consulting company. Logo should be simple, clean and trustful. In a trustful blue color...
design réalisé par hassashin design réalisé par Adam07 design réalisé par hassashin
246
entries
54
designer graphistes
299 $US
My organization is a clothing brand that targets the urban demographic....
design réalisé par jayquai05 design réalisé par chrisjeffryes design réalisé par indraTrikz
148
entries
37
designer graphistes

Nous avons gardé une place pour votre concours decréation de logo.

C'est parti!
299 $US
Suvi Naturals is a beauty product / skin care company providing natural skin care products. Our target demographic is...
design réalisé par A creations® design réalisé par 13MartaDP design réalisé par Artwild
330
entries
90
designer graphistes
799 $US
We are developing a podcast based on different types of martial arts. We will also be creating a line of clothing app...
design réalisé par ReyvanJaya design réalisé par ReyvanJaya design réalisé par ReyvanJaya
73
entries
15
designer graphistes
399 $AU
Land and engineering surveying land developers,architects,construction...
design réalisé par afirst99 design réalisé par sabarsubur design réalisé par afirst99
58
entries
11
designer graphistes
199 £GB
We are a fireworks display company...
design réalisé par nugra888 design réalisé par borzoid design réalisé par papah jahat
36
entries
12
designer graphistes
299 $US
We are an insurance agency focuses on mostly coastal insurance. We insure home and business in the southeast region. ...
design réalisé par alysa_soebandono design réalisé par alysa_soebandono design réalisé par alysa_soebandono
66
entries
20
designer graphistes
499 $US
We are a virtual reality gaming studio....
design réalisé par Sam Ruijter design réalisé par Anut Bigger design réalisé par Sam Ruijter
69
entries
23
designer graphistes