Concours terminé

Hair Care Products Logo Design

Tom Newell avait besoin d'un nouveau design de logo et a lancé un concours sur 99designs.

Un gagnant a été sélectionné de 207 designs proposés par 71 designers freelance.

207
participations
71
designer graphistes
1
gagnant

Voici comment Tom Newell a commencé son expérience création de logo

Nom de l'entreprise

CAPRICE’

Présentation

Caprice’: a sudden, impulsive, and seemingly unmotivated notion or action or a disposition to do things impulsively

Caprice Products (“Caprice” or “The Company”) is a new company creating a line of high-end, innovative, hair care products sold only by stylists in mid to high-end salons. Caprice’s products are luxurious, exclusive and effective. They have been created using non-toxic, sustainable, simple ingredients and are guaranteed to provide results that make your hair feel healthy, renewed, revitalized. Most importantly; to make women feel beautiful and sexy.

The company is brand new and will be embarking on a national direct sales campaign to begin and expand our distribution into salons. The current goal for the Company is to create a logo and brand package that expresses the innate values of our product; Sexy, Exclusive, Healthy and Effective. This Logo and branding concept will be used extensively on the Web and, most importantly, will evolve into the product packaging and labeling.

Parlez-nous de vous et des personnes que vous souhaitez cibler

Caprice makes products for consumers who want the highest quality products to enrich and enhance their hair and make them feel their best. The focus of our product line is female consumers between 18 and 55 who regularly have their hair cut, colored and/or styled at a high-end salon and who care about the quality and efficacy of their hair care products.

Exigences

Perception/Tone/Guidelines:

1. New, Luxurious, Effective, Exciting, Sexy, Mysterious, Alluring
2. Repairs, Renews, Revives, Revitalizes, Creates and Enhances Healthy Hair,
3. Technologically advanced, Scientifically proven, Simple ingredients, Sustainably produced
4. Unique, Exclusive, Professionally Endorsed by the best stylists

Communication Strategy:
The most direct communication of the Caprice brand will happen with the product itself, on the label and packaging. In addition, the website and marketing materials will have significant reach.

Competitive Positioning:
Caprice has many competitors in the hair care products community, mostly smaller companies focused on the same high-end demographic. Perhaps the largest, most prevalent of these competitors is Bumble & Bumble (http://www.bumbleandbumble.com). They create excellent products and have significant distribution throughout the salon industry. Bumble has created a colorful, playful logo and brand; It is important that our brand is differentiated from Bumble’s – clean, crisp packaging, bold, clear lettering that stands out as more exclusive and more elegant on the shelf.

Single-Minded Message: The best, most innovative hair products available to make women feel beautiful and sexy…

Pack personnalisé

424 $US

Mises en avant gratuites

  • Concours ouvert
  • Concours rapide

Produits livrables

AI
EPS
PDF
PNG
JPG

Nous avons trouvé des concours similaires qui pourraient vous intéresser

399 $AU
Commercial Cleaning...specialising in office cleaning
design réalisé par Zhu2hui design réalisé par Zhu2hui design réalisé par Bluebubble
50
entries
17
designer graphistes
299 $US
I need an arabic font/ logo for an already made logo...
design réalisé par Manishah design réalisé par Manishah design réalisé par sz-design
173
entries
52
designer graphistes
299 $US
Professional athletes will retain our services to help them make some of the most important decisions over the course...
design réalisé par suketi art.. design réalisé par heaven.wr design réalisé par gopal lv
154
entries
43
designer graphistes
499 $US
Not Trump supporters...
design réalisé par aeperi design réalisé par aeperi design réalisé par elis nawati
16
entries
5
designer graphistes
299 $US
design réalisé par g roland design réalisé par g roland design réalisé par betiobca
179
entries
41
designer graphistes
888 $US
We are rubber / silicone wedding band company. We make wedding rings for those with an active lifestyle...
design réalisé par heema design réalisé par heema design réalisé par cre8ivedepot
312
entries
84
designer graphistes

Nous avons gardé une place pour votre concours decréation de logo.

C'est parti!
799 $US
Nyrasta looks at problems and processes in companies across domains to identify opportunities for innovation & improv...
design réalisé par pyxz design réalisé par pyxz design réalisé par pyxz
430
entries
106
designer graphistes
399 $CA
Films and Documentaries about Endurance Sports / athletes....
design réalisé par Tisha art design réalisé par smARTbrain™ design réalisé par double hand
105
entries
25
designer graphistes
299 $US
Oilfield related working with oil and gas. Checking H2S, monitor gas levels. Target is oil companies....
design réalisé par signe' design réalisé par Bits Graphix design réalisé par fenix82
42
entries
12
designer graphistes
799 $US
Polar King International, Inc. is the industry's #1 manufacturer of outdoor fiberglass walk-in freezers and walk-in c...
design réalisé par singhania design réalisé par singhania design réalisé par waldy
85
entries
38
designer graphistes
299 $US
Cuyuna Company is a Minnesota-based outdoor apparel brand focused on tourist mountain bikers and adventurists.
design réalisé par Ms. Cha design réalisé par M E L O design réalisé par MSchertler
85
entries
10
designer graphistes
199 £GB
We are a fireworks display company...
design réalisé par nugra888 design réalisé par borzoid design réalisé par papah jahat
36
entries
12
designer graphistes