Concours terminé

Create Logo for a Real World Apps Store

22ndcentury avait besoin d'un nouveau design de logo et a lancé un concours sur 99designs.

Un gagnant a été sélectionné de 161 designs proposés par 40 designers freelance.

161
participations
40
designer graphistes
1
gagnant

Voici comment 22ndcentury a commencé son expérience création de logo

Nom de l'entreprise

Apps Cafe

Présentation

Apps Cafe is an exciting new retail concept that introduces digital products (mobile apps, games, videos and more) into a retail environment.

The Apps Cafe is:
- A place where the physical and virtual collide.
- Technology and Digital focus.
- Forward thinking.
- Social. (Making solitary behaviour a fun, social activity)
- Welcoming.
- The Convenience Factor, making it easy.
- Coming together of activities/an Infusion.
- An inspiring space for like minded passionate people.

When looking at the logo/brand identity people should feel that it oozes a welcoming, friendly vibe they would like to investigate further, be part of.

Parlez-nous de vous et des personnes que vous souhaitez cibler

Target Audience
Broad target audience, balanced male/female appeal; age range 18-44 - ABC1.

If Apps Café were a city it would be: Amsterdam, London, Milan, Melbourne
If Apps Café were a band we’d be: Gorillaz, The Black Eyed Peas
If Apps Café were a fashion label it would be Marc Jacobs, Tom Ford, Miu Miu
If Apps Café were a meal it would be Tapas, a melting pot of different flavours and complimentary dishes

Exigences

The Apps Cafe logo must be timeless - a recognisable icon that communicates the intrinsic values of social interaction and future technology; a mark that is extensible and can be applied to future sub-brands and categories.

Make a social media icon, think Web 3.0 - app-y.

When looking at the logo/brand identity people should feel that it oozes a welcoming, friendly vibe they would like to investigate further, be part of.

The Brand Design
- Modern.
- Clear.
- Creative yet clean, not overcomplicated.
- It should be futuristic, whilst still relatable and relevant to today. Less geek, more chic!
- Appeal to both sexes (broad target market 18-44)
- Fun, engaging.
- Social not corporate.
- Smart, switched on.
- Broad, global not limited to one service. More lateral than ‘does what is says on the tin.’

Brand Integration with 22nd Century
Logo must sit comfortably with other 22nd Century brand identities (see attached images)
Colour scheme needs to be complimentary

Logo Applications
The logo must be able to scale and support the following applications:
- Retail Signage
- Printed Letterhead
- Marketing Material
- General Documentation
- Promotional Goods (T-Shirts/Mugs/etc)
- Website
- Mobile App

What We Don’t Want:
- Obvious ‘coffee’ related themes (i.e., coffee cups, steam motifs, Starbucks look-a-likes, etc.) – this is not a café in the traditional sense.

Pack Bronze

295 $US

Options payées

  • Mise en avant
  • Promotion twitter

Mises en avant gratuites

  • Concours ouvert
  • Garanti
  • Concours rapide

Produits livrables

AI
EPS
PDF
PNG
JPG

Nous avons trouvé des concours similaires qui pourraient vous intéresser

299 $US
We are a small church seeking to have a large impact in our community....
design réalisé par HemmepowerDesign design réalisé par JokerinthePack design réalisé par senfrie
36
entries
16
designer graphistes
299 $US
Texas based clothing boutique. We sell sassy clothing with a lot of southern flare. Target audience is women and youn...
design réalisé par Shantall Rueda design réalisé par Dasha M. design réalisé par Dasha M.
49
entries
18
designer graphistes
299 $US
We teach high school students high school students about the careers available in the construction industry and try t...
design réalisé par BoostedT design réalisé par BoostedT design réalisé par responsif
37
entries
13
designer graphistes
299 $US
My organization is a clothing brand that targets the urban demographic....
design réalisé par jayquai05 design réalisé par chrisjeffryes design réalisé par indraTrikz
148
entries
37
designer graphistes
299 $US
Suvi Naturals is a beauty product / skin care company providing natural skin care products. Our target demographic is...
design réalisé par A creations® design réalisé par 13MartaDP design réalisé par Artwild
330
entries
90
designer graphistes
299 $US
Auto detailing on demand...
design réalisé par bentosgatos design réalisé par bentosgatos design réalisé par bentosgatos
47
entries
15
designer graphistes

Nous avons gardé une place pour votre concours decréation de logo.

C'est parti!
888 $US
We are rubber / silicone wedding band company. We make wedding rings for those with an active lifestyle...
design réalisé par heema design réalisé par heema design réalisé par cre8ivedepot
312
entries
84
designer graphistes
799 $US
Nyrasta looks at problems and processes in companies across domains to identify opportunities for innovation & improv...
design réalisé par pyxz design réalisé par pyxz design réalisé par pyxz
430
entries
106
designer graphistes
399 $CA
We give our clients advice to live a happier & healthier life...
design réalisé par double hand design réalisé par morry design réalisé par csoki
52
entries
15
designer graphistes
399 $AU
HiVsTeRs VIC is a Melbourne based, secret facebook / social group for HIV positive people of ANY age or gender, who i...
design réalisé par Enola design réalisé par VitoVitorino design réalisé par VitoVitorino
103
entries
20
designer graphistes
459 €
This is the name of our new catamaran which we hope to sail around the world. It is from a brand of yachts renowned f...
design réalisé par Media.Avishek design réalisé par IvArt
186
entries
45
designer graphistes
499 $US
We are a virtual reality gaming studio....
design réalisé par Sam Ruijter design réalisé par Anut Bigger design réalisé par Sam Ruijter
69
entries
23
designer graphistes